Retail
28 april 2020

0 dagar 0 timmar 0 minuter 0 sekunder









Detaljhandeln är mitt uppe i en transformation där digitaliseringen i allt större utsträckning flyter samman med butikens fysiska närvaro. Det i kombination med en ökad global konkurrens, en växande e-handel och ändrade kundbeteenden ställer nya krav på att vara snabbfotad för att inte tappa konkurrenskraft.


- Vad gör aktörerna som ligger i framkant och vad kan vi lära från dem?
- Hur behåller du befintliga kunder och samtidigt blir relevant för nya kunder 2020?
- Hur skapar du den optimala kundresan från start till mål?
- Vad betyder en bra kundupplevelse i praktiken?
- Vad krävs för att inte halka efter i kampen om morgondagens kund?


Det är några av frågorna som diskuteras på den sjätte upplagan av Di Retail där vi nu flyttar till anrika Vinterträdgården på Grand Hôtel i Stockholm. Missa inte chansen att lyssna till och nätverka med beslutsfattarna som sätter trenderna för retailbranschen.


Varmt välkommen!

Info

Datum: Tisdag 28 april 2020

Tid: ​Registrering från kl 08.30

Var: Vinterträdgården, Grand Hôtel
Stockholm

Early bird-erbjudande:

Primär målgrupp: 

5 995 kr exkl. moms (ordinarie pris 7 495 kr exkl. moms) för dig som har en ledande position på detaljhandelsbolag så som: VD, marknadschef, head of brand, affärsutvecklingschef, retailchef, produktchef, E-commerce Operations Manager, Business Development Manager, CDO, Omni Channel Manager, Project Manager


Sekundär målgrupp: 

12 995 kr exkl. moms (ordinarie pris 15 995 kr exkl. moms) för dig som arbetar på ett företag som erbjuder produkter eller tjänster till detaljhandelsföretag.

Talare

Jacob Wall

Jacob Wall

direktör affärsutveckling, Axel Johnson
Gustaf Öhrn

Gustaf Öhrn

vd, Åhléns
Susanne Holmström

Susanne Holmström

vd, NetOnNet
Jack Peters

Jack Peters

business development director, Alibaba
Magdalena Gerger

Magdalena Gerger

vd, Systembolaget
Jonas Carlehed

Jonas Carlehed

hållbarhetschef, IKEA
Karin Lindahl

Karin Lindahl

vd, Indiska
Håkan Lundstedt

Håkan Lundstedt

vd, Synsam Group
Ingvar Larsson

Ingvar Larsson

vd, MQ Holding och MarQet
Emma Hernell

Emma Hernell

vice vd, HUI Research
Johan Lind

Johan Lind

vd, Vertiseit
Pontus Herin

Pontus Herin

Dagens moderator, reporter och programledare, Di TV
Preliminärt program
tisdag, april 28, 2020
08:30 - 09:00 CEST

Registrering och frukost

09:00 - 09:05 CEST

Moderator Pontus Herin, reporter och programledare Di Tv hälsar välkommen och inleder konferensen

09:05 - 09:30 CEST

Detaljhandeln i strukturell förändring - med trender, innovation och ändrade förutsättningar i blickfånget

Detaljhandeln befinner sig mitt i den digitala transformationen som förändrar affärsmodeller i grunden. Med ändrade kundbeteenden, snabbväxande disruptiva företag och ökad global konkurrens gäller det att förhålla sig till den nya verkligheten. Vilka möjligheter och utmaningar innebär skiftet för detaljhandeln? Vilka trender ser vi idag och framåt? Vad krävs för att inte halka efter?

 Jacob, Wall, direktör affärsutveckling, Axel Johnson

 

Visa detaljer Gömma detaljer
09:30 - 09:55 CEST

En ny modell för framtidens varuhus - så möter Åhléns morgondagens kund

Digitalisering och förändrade konsumtionsmönster ställer nya krav på detaljhandeln. Åhléns har funnits i över 120 år och för att finnas lika länge till söka Åhléns nya lösningar för att skapa en långsiktigt hållbar affärsmodell för framtidens varuhus. Förändrad syn på varuhus, marknadsplats såväl fysiskt som digitalt, i kombination med en växande e-handel och nya initiativ är några delar som ska ta Åhléns in i framtiden. 

Gustaf Öhrn, vd, Åhléns

Visa detaljer Gömma detaljer
09:55 - 10:15 CEST

Programpunkt presenteras inom kort

10:15 - 10:45 CEST
10:45 - 11:05 CEST

Konsumenttrender som kommer att dominera 20-talet

Vilka förändringar i attityd och beteende hos konsumenter får genomslag i nya konsumenttrender framöver? Och hur behöver detaljhandeln ställa om för att anpassa sig till det nya handelslandskapet?

Emma Hernell, vice vd, HUI research

Visa detaljer Gömma detaljer
11:05 - 11:30 CEST

Med kunden i fokus – det personliga mötet idag och imorgon

Det personliga mötet blir allt viktigare inom offlinehandeln och är en del av kundens helhetsupplevelse. Hur utvecklar du kundmötet med omtanke som grund? Hur ser Systembolagets strategi ut för att behålla och stärka kundnöjdheten? Hur ser kundmötet ut i framtiden och vad krävs för att möta kundens behov även då?

Magdalena Gerger, vd, Systembolaget

Visa detaljer Gömma detaljer
11:30 - 11:50 CEST

Den digitala kundupplevelsen i butik - hur blir du relevant för morgondagens kund i det personliga mötet?

I dagens snabbrörliga värld rör sig kunder obehindrat mellan olika kanaler. Hur ska du förhålla dig till det för att skapa en enhetlig kundresa? Hur möter du nya kundförväntningar i en sammanhållen kundupplevelse? Ta del av konkreta exempel på vad framgångsrika retailers gör för att lyckas med detta.

Värd: Vertiseit

Visa detaljer Gömma detaljer
11:50 - 12:15 CEST

Paneldiskussion: kundupplevelse 2.0 i en ny tid med nya förutsättningar

Paneldeltagare presenteras inom kort.

Visa detaljer Gömma detaljer
12:15 - 13:15 CEST
13:15 - 14:15 CEST

Fördjupningsspår

Mer info kommer inom kort.

Visa detaljer Gömma detaljer
14:20 - 14:40 CEST

Programpunkt presenteras inom kort

14:40 - 15:00 CEST

Butikens roll i en digitaliserad värld

15:00 - 15:30 CEST
15:30 - 15:50 CEST

Betydelsen av en sömlös kundupplevelse - hur lyckas NetOnNet koppla samman online och offline i sitt kundmöte?

För andra året i rad placerar sig NetOnNet i topp i Norden när det gäller att leverera en OMNI-kundupplevelse. Vad är hemligheten bakom framgången? Vilken roll fyller popup-butiker i sammanhanget och som boost av kundlojaliteten?

Susanne Holmström, vd, NetOnNet

Visa detaljer Gömma detaljer
15:50 - 16:10 CEST

Resan mot hållbar konsumtion - hur arbetar vi med hållbarhet i tider av delningsekonomi och en ökad grön kundmedvetenhet?

Jonas Carlehed, hållbarhetschef, IKEA 

Visa detaljer Gömma detaljer
16:10 - 16:30 CEST

Från MQ till MarQet – en resa för att möta 20-talets kund

Ingvar Larsson, vd, MQ Holding och MarQet

Visa detaljer Gömma detaljer
16:30 - 16:55 CEST

New retail: reshaping the future of commerce in China

Jack Peters, business development director, Alibaba

Visa detaljer Gömma detaljer
16:55 - 17:00 CEST

Moderator sammanfattar och avslutar dagen

17:00 - 17:30 CEST
08:30 - 09:00 CEST

Registrering och frukost

09:00 - 09:05 CEST

Moderator Pontus Herin, reporter och programledare Di Tv hälsar välkommen och inleder konferensen

09:05 - 09:30 CEST

Detaljhandeln i strukturell förändring - med trender, innovation och ändrade förutsättningar i blickfånget

Detaljhandeln befinner sig mitt i den digitala transformationen som förändrar affärsmodeller i grunden. Med ändrade kundbeteenden, snabbväxande disruptiva företag och ökad global konkurrens gäller det att förhålla sig till den nya verkligheten. Vilka möjligheter och utmaningar innebär skiftet för detaljhandeln? Vilka trender ser vi idag och framåt? Vad krävs för att inte halka efter?

 Jacob, Wall, direktör affärsutveckling, Axel Johnson

 

Visa detaljer Gömma detaljer
09:30 - 09:55 CEST

En ny modell för framtidens varuhus - så möter Åhléns morgondagens kund

Digitalisering och förändrade konsumtionsmönster ställer nya krav på detaljhandeln. Åhléns har funnits i över 120 år och för att finnas lika länge till söka Åhléns nya lösningar för att skapa en långsiktigt hållbar affärsmodell för framtidens varuhus. Förändrad syn på varuhus, marknadsplats såväl fysiskt som digitalt, i kombination med en växande e-handel och nya initiativ är några delar som ska ta Åhléns in i framtiden. 

Gustaf Öhrn, vd, Åhléns

Visa detaljer Gömma detaljer
09:55 - 10:15 CEST

Programpunkt presenteras inom kort

10:15 - 10:45 CEST
10:45 - 11:05 CEST

Konsumenttrender som kommer att dominera 20-talet

Vilka förändringar i attityd och beteende hos konsumenter får genomslag i nya konsumenttrender framöver? Och hur behöver detaljhandeln ställa om för att anpassa sig till det nya handelslandskapet?

Emma Hernell, vice vd, HUI research

Visa detaljer Gömma detaljer
11:05 - 11:30 CEST

Med kunden i fokus – det personliga mötet idag och imorgon

Det personliga mötet blir allt viktigare inom offlinehandeln och är en del av kundens helhetsupplevelse. Hur utvecklar du kundmötet med omtanke som grund? Hur ser Systembolagets strategi ut för att behålla och stärka kundnöjdheten? Hur ser kundmötet ut i framtiden och vad krävs för att möta kundens behov även då?

Magdalena Gerger, vd, Systembolaget

Visa detaljer Gömma detaljer
11:30 - 11:50 CEST

Den digitala kundupplevelsen i butik - hur blir du relevant för morgondagens kund i det personliga mötet?

I dagens snabbrörliga värld rör sig kunder obehindrat mellan olika kanaler. Hur ska du förhålla dig till det för att skapa en enhetlig kundresa? Hur möter du nya kundförväntningar i en sammanhållen kundupplevelse? Ta del av konkreta exempel på vad framgångsrika retailers gör för att lyckas med detta.

Värd: Vertiseit

Visa detaljer Gömma detaljer
11:50 - 12:15 CEST

Paneldiskussion: kundupplevelse 2.0 i en ny tid med nya förutsättningar

Paneldeltagare presenteras inom kort.

Visa detaljer Gömma detaljer
12:15 - 13:15 CEST
13:15 - 14:15 CEST

Fördjupningsspår

Mer info kommer inom kort.

Visa detaljer Gömma detaljer
14:20 - 14:40 CEST

Programpunkt presenteras inom kort

14:40 - 15:00 CEST

Butikens roll i en digitaliserad värld

15:00 - 15:30 CEST
15:30 - 15:50 CEST

Betydelsen av en sömlös kundupplevelse - hur lyckas NetOnNet koppla samman online och offline i sitt kundmöte?

För andra året i rad placerar sig NetOnNet i topp i Norden när det gäller att leverera en OMNI-kundupplevelse. Vad är hemligheten bakom framgången? Vilken roll fyller popup-butiker i sammanhanget och som boost av kundlojaliteten?

Susanne Holmström, vd, NetOnNet

Visa detaljer Gömma detaljer
15:50 - 16:10 CEST

Resan mot hållbar konsumtion - hur arbetar vi med hållbarhet i tider av delningsekonomi och en ökad grön kundmedvetenhet?

Jonas Carlehed, hållbarhetschef, IKEA 

Visa detaljer Gömma detaljer
16:10 - 16:30 CEST

Från MQ till MarQet – en resa för att möta 20-talets kund

Ingvar Larsson, vd, MQ Holding och MarQet

Visa detaljer Gömma detaljer
16:30 - 16:55 CEST

New retail: reshaping the future of commerce in China

Jack Peters, business development director, Alibaba

Visa detaljer Gömma detaljer
16:55 - 17:00 CEST

Moderator sammanfattar och avslutar dagen

17:00 - 17:30 CEST

Huvudpartner

Partners

Vill ditt företag vara partner till konferensen?

Anmäl ditt intresse så kontaktar vi dig med mer information.


Kontakta oss

Image

Mikaela Lindberg
Projektledare

mikaela.lindberg@di.se
+46 70 161 58 76

Image

Christian Sjöström

Partneransvarig

christian.sjostrom@di.se

+46 76 940 30 23

Image

Melinda Malmberg

Deltagaransvarig

melinda.malmberg@di.se

+46 73 558 49 86

Grand Hotel Vinterträdgården
Stallgatan 4, Stockholm, Sweden