E-handel
15 oktober

0 dagar 0 timmar 0 minuter 0 sekunder



E-handeln växer explosionsartat inte minst i Sverige, vilket skapar möjligheter till ökad tillväxt. Samtidigt är låga marginaler, uthållig lönsamhet och global konkurrens några utmaningar som e-handlare brottas med idag.


Dagens kunder har oändliga valmöjligheter online och förknippas allt mer sällan med lojalitet. Det pressar e-handlare till att sticka ut på de avgörande parametrarna för att bli kundens förstahandsval. Vinnarna blir därför de som har den bästa digitala upplevelsen med bland annat en tilltalande marknadsföring, friktionsfri upplevelse mellan offline- och onlinehandel och en snabb leverans på kundens villkor. Vad gör de som lyckas idag? Och vad krävs för att för att ta hem onlineaffären framöver?


Info

Datum: Tisdag 15 oktober 2019

Tid: ​Registrering från kl 08.30

Var: Grand Hôtel, Stockholm, Spegelsalen

Deltagaravgift

6.195 kr exkl. moms för dig som är anställd inom detaljhandeln (ordinarie pris 6.995 kr exkl. moms).


12.995 kr exkl. moms för dig som  är leverantör av tjänster eller produkter till detaljhandeln som exempelvis systemleverantör, konsult, bank, PR- och mediabyrå, webplattform, logistikföretag, betallösningsföretag, advokatbyrå m.m. (ordinarie pris 14.995  kr exkl. moms).

Talarna

Pär Svärdson

Pär Svärdson

vd och grundare, Apotea
Per Strömberg

Per Strömberg

vd, Ica-gruppen
David Hejgaard

David Hejgaard

nordenchef, Zalando
Jon Lööf

Jon Lööf

vd, Casall
Karin Johansson

Karin Johansson

vd, Svensk handel
Marina Davarinou

Marina Davarinou

vd, Ellos
Jacob Lovén

Jacob Lovén

grundare, Den digitala draken
Mikael Kjellman

Mikael Kjellman

vd och grundare, Skincity
Susanne Ehnbåge

Susanne Ehnbåge

vd, Lindex
Mikael Ekman

Mikael Ekman

senior manager, Accenture Interactive
Pontus Herin

Pontus Herin

Dagens moderator, reporter och programledare, Di TV
Program
tisdag, oktober 15, 2019
08:30 - 09:00 CEST

Registrering och frukostmingel

09:00 - 09:05 CEST

Moderator Pontus Herin, reporter och programledare, Di TV inleder konferensen

09:05 - 09:30 CEST

Från 12 miljoner till 2 miljarder på 7 år - så blev e-handelsraketen Apotea ett av Sveriges snabbast växande bolag

Många e-handlare frågar sig hur last mile ska optimeras så att den blir kostnadseffektiv, kundvänlig och hållbar. Lyssna till hur Apotea har lyckats vända problematiken till en logistikframgång - och tankarna kring framtida strategier för att fortsätta vara ett av Sveriges mest lönsamma e-handelsbolag.

Visa detaljer Gömma detaljer
09:30 - 09:55 CEST

 Den digitala transformationen inom svensk e-handel - en lägesuppdatering och framtidsspaning

Paradigmskiftet är här. Förra året stod e-handeln för hela tillväxten i den svenska sällanköpshandeln. Med ett knapptryck kan kunden idag kan handla från hela världen. Vad innebär den internationella konkurrensen för svenska e-handelsföretag? Och hur ser utvecklingen ut framöver?

Visa detaljer Gömma detaljer
09:55 - 10:15 CEST

Hur bör detaljhandeln knyta ihop den fysiska och digitala upplevelsen för att bli kundernas förstahandsval?

Varje dag ser vi exempel på butiker som stänger ner för att överleva den digitala transformationen. "Detaljhandelns död" sker samtidigt som vi har en växande tillväxt inom e-handeln. Detta är dock inte hela sanningen - framtidens detaljhandel är mer nyanserad och handlar om att arbeta cross digitalt och fysiskt. Hur knyter du ihop online- och offline-handeln för att på bästa sätt bli kundernas förstahandsval?

Visa detaljer Gömma detaljer
10:15 - 10:45 CEST
10:45 - 11:05 CEST

Samtal: Ellos strategi för att stå som vinnare i kampen om kundlojaliteten

Ellos är ett av nordens största e-handelsbolag. Vad är hemligheten bakom deras framgång kopplat till kundresa och kundlojalitet? Vilka fallgropar har dykt upp längs med vägen? Och hur tänker Ellos för att vara kundens top-of-mind när den internationella konkurrensen hårdnar och kunder har ett större utbud än någonsin?

Visa detaljer Gömma detaljer
11:05 - 11:25 CEST

Programpunkt meddelas inom kort

11:25 - 11:55 CEST

Paneldiskussion: vad krävs för att vinna kundens förtroende i morgondagens e-handel?

Mikael Kjellman, vd och grundare, Skincity
Susanne Ehnbåge, vd, Lindex
Johan Ryding, vd, Sportamore m.fl

Visa detaljer Gömma detaljer
11:55 - 13:00 CEST
13:00 - 13:30 CEST

Fördjupningsspår, pass 1

13:35 - 14:05 CEST

Fördjupningsspår, pass 2

14:10 - 14:30 CEST

Samtal: Med Kina som e-handelns globala vägvisare - så ser e-handelns framtid ut

Vilka lärdomar kan vi dra från e-handelstrenderna som dominerar i Kina idag? Och vad säger det om framtidens e-handel?

Visa detaljer Gömma detaljer
14:35 - 14:55 CEST

Programpunkt meddelas inom kort

14:55 - 15:25 CEST
15:25 - 15:45 CEST

Samarbete med ambassadörer - vägen till en stark positionering och nya marknader för Casall

I dagens digitaliserade värld är ett trovärdigt varumärke allt viktigare för att få snurr på återkommande köp och konvertering i stort. Det vet Casall som byggt ett community med ambassadörer som är stolta att frivilligt representera varumärket - både i Sverige och internationellt. Vad har framgångsreceptet varit i deras varumärkesbyggande? Och vad krävs för att lyckas framöver?

Visa detaljer Gömma detaljer
15:45 - 16:10 CEST

Dagligvaruhandeln i förändring - hur tar Ica e-handeln till nya höjder med hjälp av automatisering?

Dagligvaruhandeln har länge varit statisk men nu händer mycket på kort tid. Kunder har idag nya krav på högre service, personaliserade erbjudanden och snabbare leveranser. ICA möter detta genom en satsning på automatisering och tar nu ett nytt stort kliv med hjälp av högautomatiserade lager. Hur kommer e-handeln att påverka dagligvaruhandeln framöver och hur ser Icas prioriteringar ut för att dominera den digitala handeln?

Visa detaljer Gömma detaljer
16:10 - 16:35 CEST

Så använder Zalando AI för att lyckas med sin personaliserade kundresa för 25 miljoner kunder

16:35 - 16:40 CEST

Moderator sammanfattar och avslutar dagen

16:40 - 18:00 CEST

Di:s nätverksmingel

08:30 - 09:00 CEST

Registrering och frukostmingel

09:00 - 09:05 CEST

Moderator Pontus Herin, reporter och programledare, Di TV inleder konferensen

09:05 - 09:30 CEST

Från 12 miljoner till 2 miljarder på 7 år - så blev e-handelsraketen Apotea ett av Sveriges snabbast växande bolag

Många e-handlare frågar sig hur last mile ska optimeras så att den blir kostnadseffektiv, kundvänlig och hållbar. Lyssna till hur Apotea har lyckats vända problematiken till en logistikframgång - och tankarna kring framtida strategier för att fortsätta vara ett av Sveriges mest lönsamma e-handelsbolag.

Visa detaljer Gömma detaljer
09:30 - 09:55 CEST

 Den digitala transformationen inom svensk e-handel - en lägesuppdatering och framtidsspaning

Paradigmskiftet är här. Förra året stod e-handeln för hela tillväxten i den svenska sällanköpshandeln. Med ett knapptryck kan kunden idag kan handla från hela världen. Vad innebär den internationella konkurrensen för svenska e-handelsföretag? Och hur ser utvecklingen ut framöver?

Visa detaljer Gömma detaljer
09:55 - 10:15 CEST

Hur bör detaljhandeln knyta ihop den fysiska och digitala upplevelsen för att bli kundernas förstahandsval?

Varje dag ser vi exempel på butiker som stänger ner för att överleva den digitala transformationen. "Detaljhandelns död" sker samtidigt som vi har en växande tillväxt inom e-handeln. Detta är dock inte hela sanningen - framtidens detaljhandel är mer nyanserad och handlar om att arbeta cross digitalt och fysiskt. Hur knyter du ihop online- och offline-handeln för att på bästa sätt bli kundernas förstahandsval?

Visa detaljer Gömma detaljer
10:15 - 10:45 CEST
10:45 - 11:05 CEST

Samtal: Ellos strategi för att stå som vinnare i kampen om kundlojaliteten

Ellos är ett av nordens största e-handelsbolag. Vad är hemligheten bakom deras framgång kopplat till kundresa och kundlojalitet? Vilka fallgropar har dykt upp längs med vägen? Och hur tänker Ellos för att vara kundens top-of-mind när den internationella konkurrensen hårdnar och kunder har ett större utbud än någonsin?

Visa detaljer Gömma detaljer
11:05 - 11:25 CEST

Programpunkt meddelas inom kort

11:25 - 11:55 CEST

Paneldiskussion: vad krävs för att vinna kundens förtroende i morgondagens e-handel?

Mikael Kjellman, vd och grundare, Skincity
Susanne Ehnbåge, vd, Lindex
Johan Ryding, vd, Sportamore m.fl

Visa detaljer Gömma detaljer
11:55 - 13:00 CEST
13:00 - 13:30 CEST

Fördjupningsspår, pass 1

13:35 - 14:05 CEST

Fördjupningsspår, pass 2

14:10 - 14:30 CEST

Samtal: Med Kina som e-handelns globala vägvisare - så ser e-handelns framtid ut

Vilka lärdomar kan vi dra från e-handelstrenderna som dominerar i Kina idag? Och vad säger det om framtidens e-handel?

Visa detaljer Gömma detaljer
14:35 - 14:55 CEST

Programpunkt meddelas inom kort

14:55 - 15:25 CEST
15:25 - 15:45 CEST

Samarbete med ambassadörer - vägen till en stark positionering och nya marknader för Casall

I dagens digitaliserade värld är ett trovärdigt varumärke allt viktigare för att få snurr på återkommande köp och konvertering i stort. Det vet Casall som byggt ett community med ambassadörer som är stolta att frivilligt representera varumärket - både i Sverige och internationellt. Vad har framgångsreceptet varit i deras varumärkesbyggande? Och vad krävs för att lyckas framöver?

Visa detaljer Gömma detaljer
15:45 - 16:10 CEST

Dagligvaruhandeln i förändring - hur tar Ica e-handeln till nya höjder med hjälp av automatisering?

Dagligvaruhandeln har länge varit statisk men nu händer mycket på kort tid. Kunder har idag nya krav på högre service, personaliserade erbjudanden och snabbare leveranser. ICA möter detta genom en satsning på automatisering och tar nu ett nytt stort kliv med hjälp av högautomatiserade lager. Hur kommer e-handeln att påverka dagligvaruhandeln framöver och hur ser Icas prioriteringar ut för att dominera den digitala handeln?

Visa detaljer Gömma detaljer
16:10 - 16:35 CEST

Så använder Zalando AI för att lyckas med sin personaliserade kundresa för 25 miljoner kunder

16:35 - 16:40 CEST

Moderator sammanfattar och avslutar dagen

16:40 - 18:00 CEST

Di:s nätverksmingel

Huvudpartner:




Partners:




Utställare:




Kontakta oss

Image

Mikaela Lindberg
Projektledare

mikaela.lindberg@di.se
+46 70 161 58 76

Image

Christian Sjöström

Partneransvarig

christian.sjostrom@di.se

+46 76 940 30 23

Image

Melinda MalmbergDeltagaransvarig

melinda.malmberg@di.se
+46 73 558 49 86

Grand Hôtel
Södra Blasieholmshamnen 8, Stockholm 10327, Sweden