Årets nyhet: förmiddag med fokus på Kina

Under förmiddagen gör vi en djupdykning i Kina där vi tittar närmare på deras ekonomi, politik, affärsklimat och handel.


  • Hur ser det politiska läget ut?
  • Hur förändrar Kina det globala handelslandskapet?
  • Hur går det för Kinas ekonomi och hur påverkar det förutsättningarna för att göra affärer i Kina framöver?
  • Hur ser framtiden ut för affärsmöjligheter i Kina?



Du kan boka endast förmiddagen med fokus på Kina eller 

kombobiljett till både Kina förmiddagen och Di Världen till ett förmånligt pris.


Info

Datum: Onsdag 15 januari 2020

Tid: ​Registrering från kl 08.30

Var:  Grand Hôtel, Stockholm

Deltagaravgift: boka-tidigt erbjudande

995:- exkl. moms biljett endast förmiddag med fokus på Kina


2690:- exkl. moms kombobiljett till Kina förmiddagen och Di Världen (ordinarie pris 3690:- exkl.moms)


Talare under förmiddagen


Image


Fredéric Cho

oberoende kinarådgivare, Sweden-China Trade Council

Image


Robert Bergqvist

chefsekonom, SEB

Image


Bonnie Roupé

vd Bonzun

Image


David Hallgren

handelssekreterare i Kina, Business Sweden


Preliminär agenda

____________________________________________________


8.30 Registrering

____________________________________________________


9.00 Moderator inleder dagen

____________________________________________________


9.05 Vart är Kina på väg idag - med fokus på politiskt läge och global expansion

Med utländska direktinvesteringar och den nya sidenvägen är Kina på väg att rita om det globala handelslandskapet. Vad får det i kombination med det politiska läget för konsekvenser för Kinas inflytande framöver?


Fredéric Cho, oberoende kinarådgivare, Sweden-China Trade Council

____________________________________________________


9.30 En inblick i Kinas affärsklimat - möjligheter och utmaningar för svenska företag


David Hallgren, handelssekrererare i Kina, Business Sweden

____________________________________________________


9.50 Med affärskultur och konsumentmarknad i fokus - hur lyckas du göra affärer i Kina?

Medelklassen växer snabbt i Kina, vilket ökar möjligheterna att nå ut till nya konsumenter. 

Det har Bonzun dragit nytta av när de lanserat sina produkter på den kinesiska marknaden. Vilka lärdomar har de dragit kring Kina som marknad? Vad krävs för att bli framgångsrik därborta? 


Bonnie Roupé, vd Bonzun

____________________________________________________


10.10 Förmiddagsfika

____________________________________________________


10.40 Kinas roll i världsekonomin i stormiga tider - hur utvecklas ekonomin på kort och lång sikt?

Kina har en betydande roll i världsekonomin som nu visar upp inbromsande tendenser. Hur står det till med den kinesiska ekonomin och hur påverkar det förutsättningarna för att göra affärer i Kina framöver?


Robert Bergqvist, chefsekonom, SEB

____________________________________________________


11.00 Öppna dörrarna för affärer i öst - vad krävs för att lyckas med affärer i Kina framöver?

Expertpanelen delar med sig av sin syn på Kinas framtida roll i världen som affärsområde och hur du maximerar möjligheterna till affärer som svenskt företag. 

____________________________________________________


11.30 Moderator sammanfattar och avslutar förmiddagen


Kontakta oss

Image

Mikaela Lindberg
Projektledare

mikaela.lindberg@di.se
+46 70 161 58 76

Image

Elinor Degernäs

Partneransvarig

elinor.degernas@di.se

+46 70 003 34 67

Grand Hotel Vinterträdgården
Stallgatan 4, Stockholm, Sweden