E-handel
15 oktober

0 dagar 0 timmar 0 minuter 0 sekunder


 

E-handeln växer explosionsartat inte minst i Sverige, vilket skapar möjligheter till ökad tillväxt. Samtidigt är låga marginaler, uthållig lönsamhet och global konkurrens några utmaningar som e-handlare brottas med idag.

 

Dagens kunder har oändliga valmöjligheter online och förknippas allt mer sällan med lojalitet. Det pressar e-handlare till att sticka ut på de avgörande parametrarna för att bli kundens förstahandsval. Vinnarna blir därför de som har den bästa digitala upplevelsen med bland annat en tilltalande marknadsföring, friktionsfri upplevelse mellan offline- och onlinehandel och en snabb leverans på kundens villkor. Vad gör de som lyckas idag? Och vad krävs för att för att ta hem onlineaffären framöver?

 

Info

Datum: Tisdag 15 oktober 2019

Tid: ​Registrering från kl 08.30

Var: Grand Hôtel, Stockholm, Spegelsalen

Intresseanmälan

Anmäl ditt intresse för E-handel 2020. Då kontaktar vi dig när vi öppnar för anmälan. 

Talarna

Pär Svärdson

Pär Svärdson

vd och grundare, Apotea
Mei Chen

Mei Chen

Head of Fashion and Luxury in UK, Spain, Portugal and Northern Europe, Alibaba Group
David Hejgaard

David Hejgaard

regional head of nordics, Zalando
Daniel Claesson

Daniel Claesson

head of business development, H&M Group
Sara Sjöberg

Sara Sjöberg

head of personalization & loyalty, H&M Group
Per Strömberg

Per Strömberg

vd, Ica-gruppen
Rickard Lyko

Rickard Lyko

vd och grundare, Lyko
Johan Davidson

Johan Davidson

chefsekonom, Svensk handel
Marina Davarinou

Marina Davarinou

vd, Ellos
Jacob Lovén

Jacob Lovén

grundare, Den digitala draken
Mikael Kjellman

Mikael Kjellman

vd och grundare, Skincity
Susanne Ehnbåge

Susanne Ehnbåge

vd, Lindex
Patrik Hedelin

Patrik Hedelin

grundare och partner, Eequity
Mikael Ekman

Mikael Ekman

senior manager, Accenture Interactive
Åsa Bengter

Åsa Bengter

VP rewards & country manager Sweden, Meniga
Isabella Holmgren

Isabella Holmgren

retailexpert, Meniga
Pontus Herin

Pontus Herin

Dagens moderator, reporter och programledare, Di TV
Program
tisdag, oktober 15, 2019
08:30 - 09:00 CEST

Registrering och frukostmingel

09:00 - 09:05 CEST

Moderator Pontus Herin, reporter och programledare, Di TV inleder konferensen

09:05 - 09:30 CEST

Från 12 miljoner till 2 miljarder på 7 år - så blev e-handelsraketen Apotea ett av Sveriges snabbast växande bolag

Många e-handlare frågar sig hur last mile ska optimeras så att den blir kostnadseffektiv, kundvänlig och hållbar. Lyssna till hur Apotea har lyckats vända problematiken till en logistikframgång - och tankarna kring framtida strategier för att fortsätta vara ett av Sveriges mest lönsamma e-handelsbolag.

 

Pär Svärdson, vd och grundare, Apotea

Visa detaljer Gömma detaljer
09:30 - 09:55 CEST

 Den digitala transformationen inom svensk e-handel - en lägesuppdatering och framtidsspaning

Paradigmskiftet är här. Förra året stod e-handeln för hela tillväxten i den svenska sällanköpshandeln. Med ett knapptryck kan kunden idag kan handla från hela världen. Vad innebär den internationella konkurrensen för svenska e-handelsföretag? Och hur ser utvecklingen ut framöver?

 

Johan Davidson, chefsekonom, Svensk handel

Visa detaljer Gömma detaljer
09:55 - 10:15 CEST

Hur bör detaljhandeln tänka runt vikten av upplevelser för att bli kundernas förstahandsval?

Varje dag ser vi exempel på butiker som stänger ner för att överleva den digitala transformationen. "Detaljhandelns död" sker samtidigt som vi har en växande tillväxt inom e-handeln. Detta är dock inte hela sanningen - framtidens detaljhandel är mer nyanserad och handlar om att skapa upplevelser som kunder kommer ihåg, delar med andra och skapar ett behov att komma tillbaka. Hur kan ni tänka när det gäller att skapa en kundupplevelse som differerar er från era konkurrenter?

 

Mikael Ekman, senior manager, Accenture Interactive

Visa detaljer Gömma detaljer
10:15 - 10:45 CEST
10:45 - 11:05 CEST

Samtal: Ellos strategi för att stå som vinnare i kampen om kundlojaliteten

Ellos är ett av nordens största e-handelsbolag. Vad är hemligheten bakom deras framgång kopplat till kundresa och kundlojalitet? Vilka fallgropar har dykt upp längs med vägen? Och hur tänker Ellos för att vara kundens top-of-mind när den internationella konkurrensen hårdnar och kunder har ett större utbud än någonsin?

 

Marina Davarinou, vd, Ellos

Visa detaljer Gömma detaljer
11:05 - 11:25 CEST

Skräddarsy kundupplevelsen online – så tar H&M Group personalisering till en ny nivå

Detaljhandeln befinner sig i en strukturomvandling där allt mer handel sker över nätet. Det blir då allt viktigare att individanpassa utbud och sortiment för att bättre leva upp till kundernas förväntningar, såväl online som i fysisk butik. Hur ser H&M Groups strategi ut för att fortsätta vara relevant i dagens konkurrensutsatta handelslandskap? 



Daniel Claesson, head of business development, H&M Group

Sara Sjöberg, head of personalization & loyalty, H&M Group


Visa detaljer Gömma detaljer
11:25 - 11:45 CEST

Framtidens lojalitet - hur bygger du en relation med kunden som består i en allt mer komplex värld?

Den medvetna kunden har idag höga krav på de e-handlare som de vill vara lojala mot. Allt oftare kliver kunden ur kundklubbar, tar pauser från sociala medier och har adblockers på. Hur kommer landskapet för modern lojalitet att se ut och hur passar transaktionsdata in i detta? 

Åsa Bengter, VP rewards & country manager Sweden, Meniga
Isabella Holmgren, retailexpert, Meniga

Visa detaljer Gömma detaljer
11:45 - 12:10 CEST

Paneldiskussion: vad krävs för att vinna kundens förtroende i morgondagens e-handel?

Mikael Kjellman, vd och grundare, Skincity
Susanne Ehnbåge, vd, Lindex
Johan Ryding, vd, Sportamore 

Patrik Hedelin, grundare och partner, Eequity

 

Visa detaljer Gömma detaljer
12:10 - 13:10 CEST
13:10 - 13:40 CEST

Hur kan AI lösa verkliga problem för e-handeln?

5 nycklar till att lyckas med ny teknik

Anna Blomdell, head of product, Formulate 


Visa detaljer Gömma detaljer

Hur kan du arbeta med röstteknologi för att skapa riktigt kundvärde?

Martin & Servera och Fjord delar med sig av sina erfarenheter kring hur röstteknologi skapar värde för deras kunder. 

Erik Hjort, E-handelchef, Martin & Servera

Sigrid Hellberg, Business Design Lead, Fjord Design and Innovation by Accenture Interactive


Visa detaljer Gömma detaljer
13:45 - 14:15 CEST

Vad händer när din digitala affär plötsligt blir core business?

Dos & don’ts och andra frågor som hjälper dig på vägen

Pernilla Vinneby, VD, Knowit Experience Stockholm


Visa detaljer Gömma detaljer

När blir automation lönsam i din e-handelslogistik?

Nikolai Kolderup – Business Development Manager, Schenker

Fredrik Hedlund – Head of IT, Schenker


Visa detaljer Gömma detaljer
14:20 - 14:35 CEST

Samtal: Med Kina som e-handelns globala vägvisare - så ser e-handelns framtid ut

Vilka lärdomar kan vi dra från e-handelstrenderna som dominerar i Kina idag? Och vad säger det om framtidens e-handel?

 

Jacob Lovén, grundare, Den digitala draken

Visa detaljer Gömma detaljer
14:35 - 15:00 CEST

China - a new commerce landscape

 

Mei Chen, head of fashion and luxury in UK, Spain, Portugal and Northern Europe, Alibaba Group

Visa detaljer Gömma detaljer
15:00 - 15:30 CEST
15:30 - 15:50 CEST

Från småföretag till skönhetsjätte - så skapar Lyko växtvärk med sin omnikanal som framgångskoncept

Rickard Lyko är e-handelsentreprenören som förvärvade en retailkedja och lyckades hitta synergierna. Idag omsätter bolaget en miljard. Vad är framgångsfaktorn?

 

Rickard Lyko, vd och grundare, Lyko

Visa detaljer Gömma detaljer
15:50 - 16:15 CEST

Dagligvaruhandeln i förändring - hur tar Ica e-handeln till nya höjder med hjälp av automatisering?

Dagligvaruhandeln har länge varit statisk men nu händer mycket på kort tid. Kunder har idag nya krav på högre service, personaliserade erbjudanden och snabbare leveranser. ICA möter detta genom en satsning på automatisering och tar nu ett nytt stort kliv med hjälp av högautomatiserade lager. Hur kommer e-handeln att påverka dagligvaruhandeln framöver och hur ser Icas prioriteringar ut för att dominera den digitala handeln?

 

Per Strömberg, vd, Ica-gruppen

Visa detaljer Gömma detaljer
16:15 - 16:35 CEST

Keeping up with the consumers - how Zalando aims to become the starting point for fashion

 

David Hejgaard, regional head of nordics, Zalando

Visa detaljer Gömma detaljer
16:35 - 16:40 CEST

Moderator sammanfattar och avslutar dagen

16:40 - 17:30 CEST

Di:s nätverksmingel

08:30 - 09:00 CEST

Registrering och frukostmingel

09:00 - 09:05 CEST

Moderator Pontus Herin, reporter och programledare, Di TV inleder konferensen

09:05 - 09:30 CEST

Från 12 miljoner till 2 miljarder på 7 år - så blev e-handelsraketen Apotea ett av Sveriges snabbast växande bolag

Många e-handlare frågar sig hur last mile ska optimeras så att den blir kostnadseffektiv, kundvänlig och hållbar. Lyssna till hur Apotea har lyckats vända problematiken till en logistikframgång - och tankarna kring framtida strategier för att fortsätta vara ett av Sveriges mest lönsamma e-handelsbolag.

 

Pär Svärdson, vd och grundare, Apotea

Visa detaljer Gömma detaljer
09:30 - 09:55 CEST

 Den digitala transformationen inom svensk e-handel - en lägesuppdatering och framtidsspaning

Paradigmskiftet är här. Förra året stod e-handeln för hela tillväxten i den svenska sällanköpshandeln. Med ett knapptryck kan kunden idag kan handla från hela världen. Vad innebär den internationella konkurrensen för svenska e-handelsföretag? Och hur ser utvecklingen ut framöver?

 

Johan Davidson, chefsekonom, Svensk handel

Visa detaljer Gömma detaljer
09:55 - 10:15 CEST

Hur bör detaljhandeln tänka runt vikten av upplevelser för att bli kundernas förstahandsval?

Varje dag ser vi exempel på butiker som stänger ner för att överleva den digitala transformationen. "Detaljhandelns död" sker samtidigt som vi har en växande tillväxt inom e-handeln. Detta är dock inte hela sanningen - framtidens detaljhandel är mer nyanserad och handlar om att skapa upplevelser som kunder kommer ihåg, delar med andra och skapar ett behov att komma tillbaka. Hur kan ni tänka när det gäller att skapa en kundupplevelse som differerar er från era konkurrenter?

 

Mikael Ekman, senior manager, Accenture Interactive

Visa detaljer Gömma detaljer
10:15 - 10:45 CEST
10:45 - 11:05 CEST

Samtal: Ellos strategi för att stå som vinnare i kampen om kundlojaliteten

Ellos är ett av nordens största e-handelsbolag. Vad är hemligheten bakom deras framgång kopplat till kundresa och kundlojalitet? Vilka fallgropar har dykt upp längs med vägen? Och hur tänker Ellos för att vara kundens top-of-mind när den internationella konkurrensen hårdnar och kunder har ett större utbud än någonsin?

 

Marina Davarinou, vd, Ellos

Visa detaljer Gömma detaljer
11:05 - 11:25 CEST

Skräddarsy kundupplevelsen online – så tar H&M Group personalisering till en ny nivå

Detaljhandeln befinner sig i en strukturomvandling där allt mer handel sker över nätet. Det blir då allt viktigare att individanpassa utbud och sortiment för att bättre leva upp till kundernas förväntningar, såväl online som i fysisk butik. Hur ser H&M Groups strategi ut för att fortsätta vara relevant i dagens konkurrensutsatta handelslandskap? 



Daniel Claesson, head of business development, H&M Group

Sara Sjöberg, head of personalization & loyalty, H&M Group


Visa detaljer Gömma detaljer
11:25 - 11:45 CEST

Framtidens lojalitet - hur bygger du en relation med kunden som består i en allt mer komplex värld?

Den medvetna kunden har idag höga krav på de e-handlare som de vill vara lojala mot. Allt oftare kliver kunden ur kundklubbar, tar pauser från sociala medier och har adblockers på. Hur kommer landskapet för modern lojalitet att se ut och hur passar transaktionsdata in i detta? 

Åsa Bengter, VP rewards & country manager Sweden, Meniga
Isabella Holmgren, retailexpert, Meniga

Visa detaljer Gömma detaljer
11:45 - 12:10 CEST

Paneldiskussion: vad krävs för att vinna kundens förtroende i morgondagens e-handel?

Mikael Kjellman, vd och grundare, Skincity
Susanne Ehnbåge, vd, Lindex
Johan Ryding, vd, Sportamore 

Patrik Hedelin, grundare och partner, Eequity

 

Visa detaljer Gömma detaljer
12:10 - 13:10 CEST
13:10 - 13:40 CEST

Hur kan AI lösa verkliga problem för e-handeln?

5 nycklar till att lyckas med ny teknik

Anna Blomdell, head of product, Formulate 


Visa detaljer Gömma detaljer

Hur kan du arbeta med röstteknologi för att skapa riktigt kundvärde?

Martin & Servera och Fjord delar med sig av sina erfarenheter kring hur röstteknologi skapar värde för deras kunder. 

Erik Hjort, E-handelchef, Martin & Servera

Sigrid Hellberg, Business Design Lead, Fjord Design and Innovation by Accenture Interactive


Visa detaljer Gömma detaljer
13:45 - 14:15 CEST

Vad händer när din digitala affär plötsligt blir core business?

Dos & don’ts och andra frågor som hjälper dig på vägen

Pernilla Vinneby, VD, Knowit Experience Stockholm


Visa detaljer Gömma detaljer

När blir automation lönsam i din e-handelslogistik?

Nikolai Kolderup – Business Development Manager, Schenker

Fredrik Hedlund – Head of IT, Schenker


Visa detaljer Gömma detaljer
14:20 - 14:35 CEST

Samtal: Med Kina som e-handelns globala vägvisare - så ser e-handelns framtid ut

Vilka lärdomar kan vi dra från e-handelstrenderna som dominerar i Kina idag? Och vad säger det om framtidens e-handel?

 

Jacob Lovén, grundare, Den digitala draken

Visa detaljer Gömma detaljer
14:35 - 15:00 CEST

China - a new commerce landscape

 

Mei Chen, head of fashion and luxury in UK, Spain, Portugal and Northern Europe, Alibaba Group

Visa detaljer Gömma detaljer
15:00 - 15:30 CEST
15:30 - 15:50 CEST

Från småföretag till skönhetsjätte - så skapar Lyko växtvärk med sin omnikanal som framgångskoncept

Rickard Lyko är e-handelsentreprenören som förvärvade en retailkedja och lyckades hitta synergierna. Idag omsätter bolaget en miljard. Vad är framgångsfaktorn?

 

Rickard Lyko, vd och grundare, Lyko

Visa detaljer Gömma detaljer
15:50 - 16:15 CEST

Dagligvaruhandeln i förändring - hur tar Ica e-handeln till nya höjder med hjälp av automatisering?

Dagligvaruhandeln har länge varit statisk men nu händer mycket på kort tid. Kunder har idag nya krav på högre service, personaliserade erbjudanden och snabbare leveranser. ICA möter detta genom en satsning på automatisering och tar nu ett nytt stort kliv med hjälp av högautomatiserade lager. Hur kommer e-handeln att påverka dagligvaruhandeln framöver och hur ser Icas prioriteringar ut för att dominera den digitala handeln?

 

Per Strömberg, vd, Ica-gruppen

Visa detaljer Gömma detaljer
16:15 - 16:35 CEST

Keeping up with the consumers - how Zalando aims to become the starting point for fashion

 

David Hejgaard, regional head of nordics, Zalando

Visa detaljer Gömma detaljer
16:35 - 16:40 CEST

Moderator sammanfattar och avslutar dagen

16:40 - 17:30 CEST

Di:s nätverksmingel

Huvudpartner:




Partners:



Utställare:




Kontakta oss

Image

Mikaela Lindberg
Projektledare

mikaela.lindberg@di.se
+46 70 161 58 76

Image

Christian Sjöström

Partneransvarig

christian.sjostrom@di.se

+46 76 940 30 23

Image

Melinda MalmbergDeltagaransvarig

melinda.malmberg@di.se
+46 73 558 49 86

Grand Hôtel
Södra Blasieholmshamnen 8, Stockholm 10327, Sweden